Remigratie-uitkering aanvragen

Vanaf 1 januari 2025 kunt u geen remigratie-uitkering meer aanvragen. Ontvangt u al een remigratie-uitkering? Dan blijft u deze ontvangen. Lees hoe u tot 1 januari 2025 een remigratie-uitkering kunt aanvragen.

  1. Bekijk de voorwaarden

    Kijk eerst of u een remigratie-uitkering kunt krijgen.

  2. Vul het formulier in

    Voldoet u aan de voorwaarden? Dan kunt u een remigratie-uitkering aanvragen. 

    Download het formulier. U kunt het formulier daarna op uw computer invullen met Acrobat Reader. 

  3. Stuur de bewijzen mee

    Bij de aanvraag vragen wij u bewijzen mee te sturen. In ieder geval een kopie van uw paspoort en van het paspoort van andere personen die met u meeverhuizen. Soms vragen wij u om meer bewijzen. Of dit nodig is hangt af van uw situatie.

  4. Stuur de aanvraag op

    Uw aanvraag moet op 31 december 2024 door ons ontvangen zijn. Stuur uw aanvraag en de bewijzen naar:

    Sociale Verzekeringsbank
    Postbus 18002
    3501 CA Utrecht

Vraag een DigiD aan voordat u vertrekt

Vraag vóór uw vertrek uit Nederland een DigiD aan. Na vertrek kan het vaak niet meer. Met uw DigiD kunt u via Mijn SVB uw zaken makkelijk regelen. U kunt bijvoorbeeld een wijziging doorgeven of een document digitaal naar ons sturen. Wilt u inloggen op Mijn SVB? Ga naar Inloggen en kies hoe u wilt inloggen.

Post digitaal ontvangen

Kies voor de Berichtenbox van MijnOverheid. De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus. Daarin ontvangt u uw post van ons en ook van andere Nederlandse overheidsinstanties. Dit regelt u met uw DigiD op de website mijn.overheid.nl.

Logo Your Europe
Deze pagina is onderdeel van een kwaliteitsnetwerk van de Europese Unie

Laatste check: 1 oktober 2024