Documenten uploaden

U kunt documenten uploaden  via Mijn SVB. Dit is handig als u bijvoorbeeld een levensbewijs moet sturen. Of als u zelf een document naar ons wilt sturen. Lees in 4 stappen hoe u documenten uploadt.

Stap 1. Uw documenten controleren

Controleer of u de documenten kunt uploaden. U kunt uploaden als:

  • de bestanden jpg, jpeg of pdf zijn
  • u maximaal 20 documenten per keer uploadt. Heeft u er meer? Upload dan nog een keer
  • de documenten samen maximaal 8 MB zijn. Is het meer dan 8 MB? Upload dan nog een keer

Zijn uw documenten niet geschikt? Stuur ze dan per post. 

Er zijn ook documenten die altijd per post moeten. Bijvoorbeeld als wij het originele document nodig hebben. 

Stuur de volgende originele documenten altijd per post:  

  • een geboorteakte uit een ander land dan Nederland 
  • levensbewijzen met een droogstempel  
  • als wij om het origineel hebben gevraagd 

Stuur uw documenten naar ons algemene postadres: 

Sociale Verzekeringsbank 
Postbus 18002 
3501 CA Utrecht 
Nederland 

Stap 2. Inloggen op Mijn SVB

U kunt inloggen met uw DigiD of met een ander Europees erkend inlogmiddel

Heeft u geen DigiD? Of heeft u hulp nodig bij het inloggen? Lees dan onze uitleg over het inloggen.

Stap 3. Uw documenten uploaden

Ga naar Documenten uploaden in het menu Zelf regelen en: 

  • Kies eerst een regeling 
  • Ga naar Bestand kiezen 
  • Zoek uw document op en kies dan voor Toevoegen 
  • Heeft u alles toegevoegd? Kies dan Verder
  • Klopt het overzicht? Kies dan Verzenden 

Heeft u meer uitleg nodig? Ga dan naar Steffie.nl. Op deze website worden verschillende onderwerpen stap voor stap uitgelegd.

Stap 4. Ontvangstbevestiging

Na het verzenden komt er een ontvangstbevestiging op uw scherm. Wilt u een bewijs bewaren van het uploaden? Kies dan voor Print of Opslaan als pdf. De datum en tijd van verzenden staan er dan ook bij. 

Bent u klaar in Mijn SVB? Log dan uit.