Mijn SVB is vernieuwd

Een belangrijke verandering is de integratie van onze website binnen Mijn SVB. Hierdoor kunnen burgers eenvoudiger via het menu of zoekbalk informatie vinden terwijl ze ingelogd blijven. Dit maakt het navigeren eenvoudiger en alle informatie en functies zijn op 1 plek te vinden.

Eenvoudig te gebruiken op mobiele apparaten

Ook is Mijn SVB geoptimaliseerd voor gebruik op mobiele apparaten zoals een smartphone en tablet. En er is een optie toegevoegd waarmee burgers feedback kunnen geven.

Gebruikers laten testen

Frank Alta, Product Owner Webdiensten, vertelt hoe gebruikers worden betrokken: ‘Bij de vernieuwing van onze portalen, proberen we zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van gebruikers. Vanuit zowel de burger als de organisatie komen deze wensen via verschillende kanalen bij ons binnen. Onze designer gebruikt deze inbreng bij het maken van een toegankelijk ontwerp. Vervolgens worden enkele gebruikers uitgenodigd om de vernieuwingen of formulieren te testen. Zo kunnen we toetsen of onze vernieuwingen ook echt tot meer gebruiksgemak hebben geleid.’

Frank Alta Frank Alta

Dienstverlening in meerdere talen

Een andere stap in toegankelijkheid is dat een deel van Mijn SVB in 7 talen beschikbaar is: Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Turks en Pools. Bijvoorbeeld de zoek- en raadpleegfunctie.

Een schuldenoverzicht met 1 druk op de knop

We hebben een blauwe knop toegevoegd voor schulden. Deze blauwe knop is een herkenbaar symbool dat binnen de overheid wordt gebruikt. Gebruikers kunnen hiermee een digitaal gewaarmerkt pdf-bestand van een schuldenoverzicht maken. Dat wil zeggen dat het overzicht authentiek, betrouwbaar, veilig en versleuteld is en kan worden gedeeld met bijvoorbeeld schuldhulpverleners.